Řidičské oprávnění pro autobusáky – skupinu D od 18 let NEBUDOU
K tomuto návrhu vydal Odborový Svaz Dopravy svoje stanovisko – v tomto článku
Poslanecká sněmovna ve středu 28. června jednoznačně odmítla snahu poslance Stanislava Blahy (ODS) o rozvolnění zákazu jízdy kamionů v neděli a možnost řízení autobusů už od 18 let (dnes 21 platná výjimka pro linky do 50 km). Blaha pozměňovací návrhy předložil v rámci projednávání novely zákona o provozu na pozemních komunikacích, která především mění bodový systém.
Blaha s návrhem na snížení věkové hranice pro řidiče autobusů na 18 let. Ti by museli mít rozšířené vstupní školení a mohli by obsluhovat linky jen do 50 kilometrů. Blaha argumentoval „alarmujícím nedostatkem řidičů“. Návrh naopak nepodpořil například předseda podvýboru pro dopravu Ondřej Lochmann (STAN). Zuzana Ožanová (ANO) argumentovala vysokou rizikovostí nejmladších řidičů. Vycházela přitom ze statistik MD, podle kterých mladí řidiči s průkazem maximálně dva roky starým – přestože tvoří pouhá 3 procenta všech řidičů – způsobí 11 procent nehod. Martin Kupka (ODS) nehodovost mladých označil za “discopříběh”, který se profesionálních řidičů prý netýká.
Proti snížení hranice bylo 107 poslanců, pro 42. Návrh tedy nebyl přijat.
Odborový Svaz Dopravy dodává. Dokud se zásadním způsobem nezlepší pracovní, mzdové a sociální podmínky řidičů, nelze očekávat žádný zvýšený zájem o tuto profesi od zaměstnanců bez rozdílu jejich věku. Pracovní trh nabízí mnoho méně náročných a lépe ohodnocených prací. Dlouhodobé přehlížení a neřešení popsaných i dalších nedostatků a problémů vpřepravě osob považuje Odborový svaz dopravy za nezodpovědné a perspektivně i nebezpečné pro bezpečnost cestujících a bezpečnost celého silničního provozu.
0 komentářů